Modules veiligheid in uw winkel

Modules veiligheid in uw winkel

Thematisch onderwijs bij Mysafehouse - Modules veiligheid in uw winkel

Mysafehouse biedt specifieke beroepsgerichte trainingen aan medewerkers van winkels als supermarkten, tankstations, horeca et cetera. De trainingen zijn over het algemeen gerelateerd aan een specifiek thema en bedoeld om vaardigheden effectief aan te leren of aan te scherpen. De trainingen worden gegeven door instructeurs met jarenlange praktijkervaring.

De trainingen vinden plaats op passende locaties die de praktijk zo realistisch mogelijk nabootsen. Dat kunnen externe locaties zijn, maar ook locaties binnen uw eigen organisatie.

 

Modules veiligheid in uw winkel

Trainingen zijn opgebouwd uit thema’s met diverse modules… dus altijd maatwerk! 

Voorkomen - Ontwijken - Handelen

Het kennisaanbod van Mysafehouse is omvangrijk. Om het aanbod optimaal af te stemmen op de vraagstelling, knippen wij  thema’s op in modules. Uit de modules kunnen wij een aanbod op maat samenstellen en afstemmen op het niveau. Je kunt naar behoefte putten uit een rijke kennisbron. Opvang en nazorg, alsmede het geven van veiligheidsadvies kunnen wij u ook geven! Onderstaande afzonderlijke modules kunnen gekoppeld worden tot een totaalpakket.

U krijgt inzicht in bevoegdheden als aanhouden, in beslag nemen en aanwenden van geweld via de kernvraag 'Wat mag ik?'. Ook worden hierin uw huisregels meegenomen. Uw veiligheid en een specifieke doelstelling komt aan bod bij de 2e kernvraag 'Wat wil ik?'. Daarnaast worden in onderstaande modules fysiek mentale vaardigheden aangereikt; (non-) verbale vaardigheden, Beroepsweerbaarheid (o.a. stappenplan omgaan met verbale agressie) en Fysieke Weerbaarheid waarin u en uw collega's o.a. kunnen leren hoe zich te positioneren, overzicht te houden en zo nodig een aanhouding te verrichten et cetera.

Klantvriendelijkheid en de veiligheid van u en uw collega's staan altijd centraal bij Mysafehouse!

Modules veiligheid in uw winkel

Thema            ‘de veilige winkel’

module            winkeldief aanhouden

module            omgaan met agressieve  klant

module            overvaltraining

module            veilige winkel compleet

Module              winkeldief aanhouden

Hoe houd je een winkeldief aan? Waar moet je op letten? Hoe kun je de aanhouding fixeren in afwachting van professionele hulp. Hoe handel je het zelf af? Vooral als de winkeldief zich niet overgeeft, maar gewoon doorloopt. Wat is een veilige positie en wat zijn do’s en dont’s? Wat mag wel en wat mag volgens de wet niet? Wat is je juridische positie? Heb ik überhaupt plek om de verdachte op te houden in afwachting van hulp. Hierbij gaan we uit van een winkeldief die niet betrapt wil worden, niet wil blijven staan, maar geen fysieke agressie gaat toepassen. Dat zal in de module ‘agressieve klant’ aan de orde komen. In deze module van 2 uur leer je op een veilige, maar duidelijke wijze winkeldieven aan te houden. Er wordt indringend en praktisch geoefend aan de hand van realistische scenario’s in de eigen winkel. Met eigen medewerkers en acteurs om de realiteit te benadrukken.

Blok van 2 uur inclusief lesmateriaal.   

Minimaal 4, maximaal 12  deelnemers.

Kosten per cursist bij deelname van 4 t/m 6 cursisten           € 55,-

Kosten per cursist bij deelname van 7 t/m 9 cursisten           € 45,-

Kosten per cursist bij deelname van 10 t/m 12 cursisten       € 40,-

Module              omgaan met agressieve  klant

Hoe ga je om met een klant die verbale, materiële of fysieke agressie gebruikt? Klantvriendelijkheid en service zijn belangrijk voor de zaak, daar sluiten wij ons helemaal bij aan. Zodra boosheid echter over gaat in schelden of bedreigen en ontevredenheid overgaat in kapot gooien van uw eigendommen, of duwen en slaan dan is het toelaatbare overschreden en optreden vereist. Uiteraard het liefst met woorden, maar als dat niet kan zijn er meerdere opbouwende mogelijkheden. Die krijg je aangereikt in deze module. Daarnaast leer je ook een aantal vaardigheden die je beschermen. Geen hoogdravende vechtsporttechnieken, maar praktisch optreden. Gericht op het stoppen van de ontstane situatie, wachtend op (professionele) hulp of zelf overgaan tot fixeren en controleren. Wat mag ik wel of juist niet volgens de wet. Hoe kun je elkaar helpen? Er wordt indringend en praktisch geoefend aan de hand van realistische scenario’s in de eigen winkel. Met eigen medewerkers en acteurs om de realiteit te benadrukken.

Blok van 2 uur inclusief lesmateriaal.   

Minimaal 4, maximaal 12  deelnemers.

Kosten per cursist bij deelname van 4 t/m 6 cursisten           € 55,-

Kosten per cursist bij deelname van 7 t/m 9 cursisten           € 45,-

Kosten per cursist bij deelname van 10 t/m 12 cursisten       € 40,-

Module                overvaltraining

Geconfronteerd worden met een overval zal gepaard gaan met hevige emoties en extreme stress.. Hoe handel je? Je voelt je verantwoordelijk voor collega’s en eventueel aanwezige klanten. Een goede voorbereiding is het halve werk. In deze module leer je een methodiek in het accepteren en zo veilig mogelijk afhandelen van een overval. Geen heldendom, geen ongecontroleerde reacties. We begrijpen dat je gevoel voor onrechtvaardigheid aangesproken zal worden en je wilt misschien het liefst de overvaller te pakken krijgen. Niets is echter zo belangrijk als de veiligheid van jezelf, personeel en klanten. Een kat in het nauw maakt rare sprongen…..die kat kan zeker de overvaller zijn die beslist zenuwachtig is en alleen zo snel mogelijk met de buit weg wil. Je leert rustig te blijven, goed te blijven kijken en maatregelen te nemen om de overval te voorkomen of veilig te doorstaan. Helaas een must voor elke ondernemer die geld of goederen in zijn zaak heeft……voor wie niet dus!

Blok van 3 uur inclusief lesmateriaal.   

Minimaal 4, maximaal 12  deelnemers.

Kosten per cursist bij deelname van 4 t/m 6 cursisten           € 72,50

Kosten per cursist bij deelname van 7 t/m 9 cursisten           € 65,-

Kosten per cursist bij deelname van 10 t/m 12 cursisten       € 60,-

Module                       veiligheid in uw winkel

Deze module van vier blokken leert je alle aspecten van de veilige winkel. Het is een samenvoeging van de modules winkeldief aanhouden, omgaan met een agressieve klant en de overvaltraining met aanvullingen daarop in de vorm van scenario’s. Eerst nemen we het begrip veiligheid in onze maatschappij onder de loep. Wat is veilig? Lontjes worden korter, we worden ook mondiger en vinden overal iets van. Als je niet oppast de opmaat naar meer agressie. Je leert hoe je verbaal moet optreden bij conflicten, ongenode bezoekers of ontevreden klanten. Je leert met collega’s samen werken en op elkaar te letten. Zonder de held uit te hangen leer je een aantal principes waarmee je zaken of personen kunt fixeren of veilig een halt toe kunt roepen. Je leert te handelen bij winkeldiefstal waarbij overduidelijk is dat iemand zich niet aan je overgeeft? Je wordt scherp op signalementen, mochten die gevraagd worden door de politie. Waar moet je op letten om iemand te kunnen beschrijven? Ook leer je de eigen werkplek beter te kennen. Hoe kun jij je vanaf je werkplek overzicht houden en beschermen? Wat heb je binnen handbereik en wat kun je daarmee doen? Hoe kun jij een collega te hulp schieten of wanneer is het beter om te vluchten en waar naartoe? Daarbij is er ruimte voor wetskennis. Wat mag wel, wat niet? Uiteindelijk worden een flink aantal realistische scenario’s in scene gezet en onverwachts uitgevoerd. De factor stress wordt toegevoegd en toch moet je veilig handelen. Dankzij deze module ben je samen goed voorbereid en zet je het begrip veiligheid (weer) op de kaart!

4 blokken van 2 uur inclusief lesmateriaal.           

Minimaal 4, maximaal 12  deelnemers.

Kosten per cursist bij deelname van 4 t/m 6 cursisten           € 165,-

 Kosten per cursist bij deelname van 7 t/m 9 cursisten          € 135,-

Kosten per cursist bij deelname van 10 t/m 12 cursisten       € 115,-

Wilt u meer informatie over deze modules?

Weten wat de mogelijkheden zijn voor een cursus van Mysafehouse op maat?